Optimale work-life balance voor Durabrik-medewerkers

Durabrik nieuws

Wie Durabrik kent, weet dat bij ons mensen centraal staan. Dan gaat het niet alleen over onze klanten en partners, maar ook over onze eigen medewerkers. Natuurlijk is het van belang dat zij hun job netjes uitvoeren, maar dat lukt het best wanneer we het energielevel en de motivatiemeter op peil houden.

Dat doen we door een leuke sfeer en voldoende ontspanning te voorzien én vooral door een mooi evenwicht tussen werk en gezinsleven mogelijk te maken. Sporten tijdens de pauzes, kinderopvang in de zomer? Bij ons kan het. Want een optimale work-life balance doet wonderen!

 

Altijd aangenaam werken

Jago Winnen, Sales Excellence Coördinator: “Ik vertrek elke ochtend met een goed gevoel naar het werk. Daar focus ik me perfect op mijn projecten, weet ik zaken af te werken en te realiseren. Er wordt veel verwacht van de medewerkers, dat spreekt voor zich. Maar het is hier absoluut aangenaam werken. De sfeer onder collega’s zit goed. En zodra ik naar huis rijd, draai ik de knop om en kan ik me weer helemaal inzetten voor mijn gezin en privéleven. Dat is voor mij een teken dat de work-life balance goed zit.”

Valerie Morelle, Projectcoördinator: “Vroeger was ik zelfstandige en toen was de balans zoek. Het was heel moeilijk om een gezin met mijn job te combineren. Dus maakte ik bewust de overstap naar een 4/5-functie als bediende, hier bij Durabrik. En wat een verschil! Mijn echtgenoot heeft een erg drukke job, waardoor ik veel qua gezin en huishouden op mij neem, maar nu is dat dankzij de flexibele instelling van Durabrik perfect doenbaar. Niemand kijkt hier raar op als ik stipt op tijd vertrek om de kinderen van school te halen of naar hun hobby te brengen.”

Soetkin Dick, Interieurarchitect (foto): “Een mooie mix tussen werk en privéleven heb je als je je 100 % kan geven op het werk én als je 100 % kan genieten van je gezin. Te veel stress of een te hoge werkdruk? Dan is het dikwijls moeilijk om van je privéleven écht te profiteren. Gelukkig ben ik enorm tevreden bij Durabrik! Ik kan hier gewoon mezelf zijn. Sinds de vernieuwing van de bureaus is het zelfs nog aangenamer werken. Collega’s noemen me ook wel de ‘plantenfluisteraar’. Op een drukke dag 5 minuutjes de planten verzorgen, dat is mijn zenmomentje!”

Kinderopvang en sportfaciliteiten

Om je hoofd fris te houden en je werkdag productief, moet je af en toe een pauze inlassen, toch? Dat maken we lekker gemakkelijk met een padelterrein en een fitnessruimte in het bedrijf. Jago: “Tijdens de middag en na het werk, vooral in de wintermaanden, profiteer ik daar wel van. Het schept ook een band met de collega’s. Goed voor de groepsdynamiek!”

En wist je dat we al jarenlang een soort zomerkinderkamp organiseren op ons eigen bedrijfsterrein voor de kids van onze medewerkers? Zo moeten zij niet op zoek naar een babysit als de kinderopvang gesloten is. En rijden ze na het werk meteen naar huis om van het mooie weer te genieten!

Valerie: “Dit jaar is er zelfs 2 weken kinderopvang, van 10 tot 21 augustus. De kinderen amuseren zich echt dankzij de spelletjes die de jeugdanimatoren (voor de maxi’s) en kleuterleidster (voor de mini’s) bedachten. En wij kijken ook elk jaar uit naar die weken! Het is zo leuk om ’s morgens samen aan te komen, ‘s middags met zijn allen te picknicken en ’s avonds met de kids te vertrekken.” (bekijk de foto's onderaan!)

Soetkin: “Ook het Sinterklaasgebeuren is elk jaar een leuk moment. Ja, Durabrik is echt een familiebedrijf. Er wordt hard gewerkt maar er is voldoende tijd voor ontspanning en activiteiten voor het hele gezin. We bouwen niet alleen aan een nieuwe thuis voor onze klanten, ook voor onszelf bouwen we een tweede thuis op het werk!”

Open voor verandering

We mogen dan al een halve eeuw bestaan, Durabrik blijft zeker niet hangen in de ‘jaren stillekes’, ook niet als het over nieuwe werkmethodes gaat. Zo deed de lockdown omwille van het COVID-19 ons weer nadenken over de traditionele werkweek.

Valerie: “Plots moest zowat iedereen thuiswerken. Vreemd, maar tegelijk had het soms ook voordelen voor heel wat werknemers. Geen file, geen ochtendrush. Toen we dat aanbrachten bij het management, besloten ze na de lockdown iedereen voortaan de kans te geven om enkele dagen per week thuis te werken. Zolang je thuiswerkdagen vaststaan en je minstens 3 dagen per week hier bent, is het oké. Want natuurlijk willen we wel de toffe groepsdynamiek – zo kenmerkend voor Durabrik – behouden. Zo komt het dat ik nu elke vrijdag thuiswerk. Heerlijk is dat. Om 17.00 u. doe ik mijn pc uit en begint het weekend!

Meer weten over onze visie en expertise?

lees hier verder

Dit vind je vast ook interessant!