Durabrik behoort opnieuw tot een van de beste werkgevers van België

Durabrik nieuws

Vorige week behaalden we het ‘Great Place To Work’ certificaat en daar zijn we behoorlijk fier op. Durabrik mag zich voor de derde keer op rij één van de beste werkgevers van ons land noemen. Dit is te danken aan onze fijne medewerkers die een heel goed gevoel hebben bij ons bedrijf. Zo bewijst onze globale “Trust Index” score van maar liefst 86 procent. In de bevraging gaat het onder andere over hoe de medewerkers kijken naar het management, de trots die ze voelen over het bedrijf én het kameraadschap dat ze ervaren op de werkvloer.


Dat wij ons het komende jaar opnieuw een ‘Great Place To Work’ mogen noemen is grotendeels te danken aan onze extra inspanningen tijdens de pandemie en de initiatieven die we namen om de samenhorigheid tussen de medewerkers te blijven garanderen. Het welzijn van de collega’s is onze topprioriteit en daar willen we zo goed mogelijk over waken. En dat deden we door onder meer:

  • Bevragingen bij de medewerkers om te polsen naar hoe ze zich voelen om de vinger aan de pols te houden;
  • Maandelijkse online meetings met allemaal;
  • Tips en tricks over gezond thuiswerken in de vorm van online workshops;
  • Een online work-out ter vervanging van onze live bootcamp;
  • Persoonlijke videoboodschappen van de CEO;
  • Een virtuele nieuwsjaardrink met bubbels thuis geleverd;
  • Een wandelpicknick voor nieuwkomers.

Maar daar bleef het niet bij. Eens de terugkeer naar de werkvloer er kwam, werd ook op het werk verder ingezet op het welzijn van eenieder. Zo was er de komst van een ontbijtbar na het bouwverlof, konden kinderen van collega’s terug twee weken genieten in de kinderopvang op kantoor, waren er hand- en nekmassages, was er voetreflexologie ,… .


voetreflexologie
handmassage
bloemen
kinderopvang

Die mensgerichte aanpak leidt volgens ons tot een langetermijn engagement en dat is wat we nodig hebben. Zo zijn we binnen Camino – het moederbedrijf waar Durabrik onder valt - bij 8 van de 12 bedrijven op zoek naar projectleiders en bouwtechnische profielen. En hoewel het niet altijd evident is om de nodige medewerkers te vinden, hebben we het voorbije jaar maar liefst 54 nieuwe collega’s mogen verwelkomen binnen de groep. Starters krijgen een persoonlijk onthaal van twee weken en gedurende het hele loopbaantraject wordt voldoende naar de medewerkers geluisterd en wordt iedereen zoveel mogelijk betrokken bij de beslissingen.

 

Het is belangrijk dat medewerkers zich goed voelen, dat er respect en vertrouwen is en dat er voldoende ruimte is voor ontwikkeling en innovatief ondernemen. Deze zaken zijn essentieel voor het behouden van medewerkers én dat vertaalt zich verder in de klantentevredenheid. Medewerkers kunnen pas zorgen voor tevreden klanten als ze zich zelf ook goed voelen.

Dit vind je vast ook interessant!